Nedávno přibyla na zeď u našich mobilních vývojářů další ikonka aplikace. A tentokrát to byla appka pro pojišťovnu Direct, kterou jsme v rekordním čase společně dokončili. O spolupráci i o tom, co všechno aplikace umí nebo kam směřuje trh, jsme se pobavili s Veronikou Staníčkovou, projektovou manažerkou z Direct pojišťovny.
Etnetera naskočila do projektu vývoje mobilní aplikace Direct až později, kdy vystřídala původního dodavatele. Jak vnímáte celý proces a byl podle Vás úspěšný?
Hodně jsme se báli. Ale protože se nám Etnetera líbila už v původním výběrovém kole, tak jsme tomu věřili. Po zkušenosti, kterou jsme měli za sebou, jsme se obávali nejvíce toho, jak budeme schopni práci předat, všechny nalodit a nadchnout pro nelehký úkol, který jsme měli před sebou. Ale všechno se podařilo a dopadlo dobře ;) Bylo to způsobené i vzájemnou chemií a nadšením do projektu.
Jak se podařilo tak rychle sladit Váš interní tým a tým z Etnetery?
Myslím, že to bylo tím, že obě strany do toho daly od začátku maximum. Hodně jsme spolu komunikovali, vysvětlovali, psali jsme si pořád - bylo to ze začátku velmi intenzivní...Ale vyplatilo se to a za Direct jsme navíc věděli, že to ani jinak není možné, protože pokud nebudeme komunikovat, nikdy projekt nestihneme. A Etnetera to věděla také, a proto to začalo fungovat hodně rychle.
Co jste všechno od aplikace Direct očekávali a jsou tato očekávání naplněna?
Pro nás bylo klíčové projekt spustit včas, protože na to byly navázány další marketingové aktivity. Na začátku jsme neměli ani představu, kolik to všechno zabere času a měli jsme určitě větší očekávání. Ale vývoj nám ukázal, jak to doopravdy je. Nicméně všechno, co jsme chtěli v aplikaci Direct primárně mít, jsme tam dostali.
Jaká funkce je pro vás stěžejní? Co všechno může zákazník v aplikaci zařídit?
Asi nejdůležitější pro nás je, že klient vidí své smlouvy včetně toho, co má pojištěné a může rovnou skrze aplikaci řešit změny na smlouvách. Další výhodou je online asistence v případě, když se něco stane nebo chat, tedy možnost se s námi rychle spojit. Pokud má klient zájem, může si v aplikaci také sjednat další pojištění pro své auto, majetek nebo na cestování.
Aplikaci Direct si můžete stáhnout v obchodech Google Play a App Store.
Aplikace je v podstatě self-care a uživatel nepotřebuje nikam volat. Má ale takovou možnost, když potřebuje? Myslím tím spojení s konkrétním člověkem.
Ano, buď se s námi může spojit právě přes chat, kde mu operátor hned pomůže, nebo máme v aplikaci i odkazy na naše telefonní čísla pro dotazy, asistenci nebo pro hlášení pojistné události.
Mohou uživatelé postupně čekat i další rozšiřování aplikace? Je na co se těšit?
Rozhodně :) Spuštěním v září to teprve vše začalo. Bereme to jako první část naší práce a společně s Etneterou budeme do aplikace přinášet vylepšení a další nové věci. Budeme naslouchat našim klientům a dodávat do aplikace služby, které jim pomůžou a které si přejí, aby byli spokojeni a vytvořili jsme tak nejlepší klientský zážitek.
Jak vnímáte trh s pojišťovnictvím v současné době? Co se na něm děje a jak do něj zapadá právě aplikace Direct?
Naše aplikace do trhu pojištění nezapadá vůbec, protože trh vlastně neexistuje. Pojišťovny jsou bohužel v tomto velmi staromódní. Kdo je zvyklý v mobilu kontrolovat svůj zůstatek na účtu, převádět peníze atd., tak dnes nemá možnost podobné operace dělat s pojištěním. Proto máme obrovskou radost, že můžeme díky tomu definovat trh pojištění v appce společně s Etneterou. Snad tím rozhýbeme stojaté vody a za pár let bude běžné, že většina lidí bude mít v mobilu appku pro své mobilní bankovnictví a vedle ní appku pro své pojištění - ideálně právě Direct.
A poslední otázka - jak se vám líbilo v Etneteře na schůzkách? :)
Kvůli covidu jsme jich bohužel moc neměli, ale když ano, tak se nám tam líbilo moc, atmosféra je podobná jako u nás, přátelská a pohodová.
Fotografie: Etnetera a. s., Direct pojišťovna a. s.