Osvědčené strategie, jak zlepšit hodnocení mobilní aplikace pomocí AI

Osvědčené strategie, jak zlepšit hodnocení mobilní aplikace pomocí AI
AUTOR
Ondřej Franek

"Pokud má vaše aplikace méně než 4,5 hvězdiček, uživatelé si ji nejspíš nestáhnou,” říká Ondřej Franek, Head of Delivery ve společnosti Etnetera Flow. Zjistěte, jak zlepšit hodnocení v App Storu a na Google Play a jak proměnit pasivní uživatele v aktivní promotéry.

Na tom, jaké má aplikace hodnocení, záleží. Pro spoustu uživatelů je App Store nebo Google Play vůbec první interakcí s vaší značkou. A pokud není hodnocení přesvědčivé, může být zároveň i poslední. V našem průzkumu na LinkedInu odpovědělo 27 % respondentů, že hodnocení aplikace hraje zásadní roli při rozhodování, zda si ji stáhnout, či nikoliv. Dalších 43 % uvedlo, že to sice není rozhodující faktor, ale stále je velmi důležitý.

Co můžete udělat pro to, abyste získali kvalitní recenze, obzvlášť když je píše jen malá část uživatelů?

Na našem nedávném webináři se sešli experti z Etnetera Group a mluvili o účinných strategiích a AI nástrojích, které pomáhají zlepšit hodnocení aplikací a zvýšit počet uživatelských recenzí. Poslechněte si Ondřeje Franka, Head of Delivery ve společnosti Etnetera Flow, a Martina Hocha, AI/ML Development Lead ve společnosti Etnetera Activate.

Proč mají i ty nejlepší aplikace problémy s hodnocením?

Organicky napíše recenzi na aplikaci pouze 0,5–1% uživatelů. A většinou jde o ty nespokojené. Proto se i špičkové aplikace mohou ze dne na den propadnout pod hranici 4 hvězdiček, což může snížit počet stažení aplikace až o polovinu.

Ale věděli jste, že i to nejvyšší hodnocení s 5 hvězdičkami může působit podezřele? Výzkumy ukazují, že ideální rozmezí, které signalizuje konsistentní kvalitu, je mezi 4,2 a 4,8 hvězdiček v závislosti na odvětví a konkurenci v oboru.

Cílem není dokonalost, ale důvěryhodnost. Aby bylo hodnocení reprezentativní a vyvážené, je potřeba řešit uživatelské recenze strategicky.

Jak získat recenze: Reaktivní vs. proaktivní strategie

Chcete získat více relevantních hodnocení od svých uživatelů? Zkombinujte dva strategické přístupy – reaktivní a proaktivní. Pojďme se na ně podívat blíže.

Reaktivní (pasivní) přístup

Umístěte do aplikace nenápadná sdělení, například vložte kartu mezi dva obsahové elementy, návrh v nastavení nebo zprávu s výzvou: „Líbí se vám aplikace? Ohodnoťte ji v App Storu.”

Výhody:

  • Nenarušuje uživatelský zážitek
  • Cílí na loajální uživatele, kteří aplikaci rádi využívají
  • Kvalitnější recenze
  • Snadná implementace a škálování

Nevýhody:

  • Nižší odezva

Proaktivní (aktivní) přístup

Na celé obrazovce aplikace se objeví výzva, která uživatele pobídne k hodnocení aplikace. Dejte si ale pozor na to, kdy se toto okno uživatelům zobrazí, načasování je v tomto případě zásadní a rozhoduje o úspěchu. Výzva by měla následovat po pozitivní akci nebo milníku, například po úspěšné platbě, třetím přihlášení do aplikace nebo sportovním úspěchu ve fitness aplikaci. Špatně zvolený okamžik naopak může uživatelský zážitek výrazně narušit.

Výhody:

  • Relativně vysoká míra odezvy 10–15 %

Nevýhody:

  • Špatné načasování se může obrátit proti vám

Jak chytře zkombinovat oba přístupy, získat kvalitní recenze a zlepšit hodnocení aplikace? Podívejte se na záznam webináře a vytvořte vaši novou strategii.

Jak proměnit zpětnou vazbu ve výsledky pomocí AI

Sbírat zpětnou vazbu je jedna věc, ale skutečně ji porozumět a efektivně na ni reagovat, je věc druhá. Obzvlášť, když recence přichází ve velkém a z různých zdrojů. A právě v tomto případě se vám bude hodit umělá inteligence, která vám pomůže:

  • Sbírat a analyzovat recenze z různých zdrojů (App Store, Google Play, sociální sítě, e-maily apod.)
  • Pochopit sentiment a vidět trendy v reálném čase
  • Identifikovat opakující se problémy a zlepšit UX
  • Generovat automatické odpovědi na recenze a zpětnou vazbu
  • Prioritizovat, která vylepšení budou mít největší vliv na hodnocení aplikace

Proměňte zpětnou vazbu v konkrétní kroky díky umělé inteligenci. Buďte před problémy o krok napřed a měte spokojené uživatele díky tomu, že na jejich feedback zareagujete.

Získejte více recenzí díky chytré strategii

Podívejte se, jak tyto strategie fungují v praxi a zjistěte, jak vám může AI pomoci k úspěchu vaší mobilní aplikace.

To nejdůležitější, co si odnesete z webináře

  • Proč je optimální rozsah hodnocení mezi 4,2 a 4,8 hvězdičkami.
  • Jak proaktivně a konzistentně získávat recenze a zvýšit konverzní poměr o 4–8 %.
  • Jaký je rozdíl mezi reaktivním a proaktivním přístupem a jak je kombinovat, abyste aktivovali loajální uživatele.
  • Jak využít AI k automatickému sběru, analýze a reakcím na zpětnou vazbu z růzých zdrojů, jako je App Store, Google Play, sociální sítě a další.

Registrujte se a podívejte se na celý webinář 👇

Přečtěte si také

Vytvořme společně něco skvělého

Jste připraveni vylepšit váš digitální produkt?
Rádi vám s tím pomůžeme.
Online konzultace